Pravila ocenjevanja znanja pri geografiji

V skladu s Pravilnikom o ocenjevanju znanja v srednjih šolah sprejemamo naslednje kriterije za ocenjevanje:

Pri pouku geografije bodo učenci pridobili ocene z ustnim in pisnim ocenjevanjem. Pisno ocenjevanje znanja je napovedano. Ustno ocenjevanje znanja je napovedano za vse učence. Učencu, ki ne izpolnjuje redno svojih obveznosti (oddane domače naloge, prinašanje učnih pripomočkov k pouku… in se to zabeleži s tremi vpisi v eAsistent) se napovedano ustno ocenjevanje ukine v skladu s 15. členom Šolskih pravil ocenjevanja Gimnazije Šiška. Z obsegom snovi, ki bo zajeta v ocenjevanju, učence predhodno seznani učitelj.

Učenci 1. letnika morajo v šolskem letu  pridobiti tri pisne in eno ustno oceno.

Učenci 2. letnika morajo v šolskem letu  pridobiti tri pisne in eno ustno oceno.

Učenci 3. letnika morajo v šolskem letu  pridobiti tri pisne in eno ustno oceno.

V 4. letniku morajo učenci pridobiti vsaj eno ustno in štiri pisne ocene.

Dijaki s pedagoško pogodbo lahko pridobijo po eno oceno v posameznem ocenjevalnem obdobju, oziroma se tematski sklopi določijo v dogovoru. Ocena je pisna ali ustna in se o tem dogovorita učenec in učitelj, ki učenca ocenjuje.

Učenci lahko pridobijo v dogovoru z učiteljem eno oceno z drugačno obliko ocenjevanja. Z obliko naloge in s kriteriji ocenjevanja pri drugačni obliki ocenjevanja posamezen učitelj seznani učence pred začetkom izvajanja naloge.

Pri ustnem ocenjevanju dobi učenec vprašanja, ki se nanašajo na tri različne vsebinske sklope. Učitelj vprašanja razčleni s podvprašanji. Pri ocenjevanju znanja se upoštevajo naslednji kriteriji: poznavanje geografske lege in branje karte, obvladovanje geografskih pojmov, razumevanje zakonitosti, sklepanje in utemeljevanje. Pred ustnim ocenjevanjem učitelj preveri učenčeve zapiske.

V 4. letniku so v ocenjevanja znanja zajete vse vsebine, ki so opredeljene v katalogu za splošno maturo (Predmetni izpitni katalog za splošno maturo 2024 – geografija).  Z obsegom snovi, ki bo zajeta v ocenjevanju, učence predhodno seznani učitelj.

Kriterij za ocenjevanje znanja pri pisnem ocenjevanju:

odl (5) =  88 ali več % , pdb (4) = 75 ali več %, db ( 3) = 62 ali več %, zd (2) = 50 ali več nzd (1) = manj kot 50 %.

Učenec mora pridobiti ocene vseh predvidenih tematskih sklopov.

Popravni, dopolnilni in predmetni izpiti so v 1., 2. in 3. letniku ustni. V 4. letniku so izpiti pisni.

Dodatni roki za pisno ocenjevanje potekajo v terminih šolskega koledarja, ki so namenjeni pridobivanju ali popravljanju.

Pravila za pridobivanje in popravljanje pisnih ocenjevanj izven rokov pridobivanja in popravljanja:

  1. Dodaten rok za pisno ocenjevanje znanja lahko dobi dijak po predhodnem dogovoru s PK oz. svetovalno službo, kadar so utemeljeni razlogi (npr. športne obremenitve na dan ocenjevanja, šolska tekmovanja na dan ocenjevanja, dolgotrajnejša bolezen oz. poškodba z rehabilitacijo, …)
  2. Dodaten rok za ocenjevanje znanja lahko dobi tudi dijak, ki je bil v predvidenem terminu ocenjevanja dlje časa opravičeno odsoten (bolezen, druge okoliščine). Upravičenost odsotnosti učitelj presodi v dogovoru z razrednikom in/ali koordinatorjem.