1. LETNIK
1. lekcija
- Dijaki se znajo na kratko predstaviti. Poznajo osnovne fraze pozdravljanja in poznajo razlike med uporabo le-teh v različnih nemško govorečih deželah. Poznajo formalne in neformalne pozdrave
- poznajo števnike do 20. Pravilno jih izgovarjajo in znajo v povedi s pomočjo številk izraziti svojo starost
- razumejo besedilo, ki vsebuje osnovne podatke, iz katerih sta razvidna starost osebe in kraj bivanja
- znajo vprašati po osnovnih podatkih in opisati sošolca
- znajo napisati preprosto elektronsko sporočilo in v njem navesti osnovne podatke
2. lekcija
- Dijaki znajo tvoriti kratke povedi z uporabo nepravilnih glagolov
- v kratkih besedilih razumejo osnovne podatke
- znajo na kratko predstaviti eno znano osebnost iz Slovenije
- znajo opisati sebe in svoje bližnje sorodnike ali prijatelje. Znajo našteti nekaj držav, ki imajo določni člen
- prepoznajo različne jezike in znajo povedati, katere jezike govorijo
- znajo povedati, kakšne narodnosti so. Poznajo števila do 100
3. lekcija
- Dijaki znajo na kratko predstaviti svojo družino oziroma družinske člane. Znajo pravilno spregati glagol haben
- poznajo svojilne zaimke in jih aktivno uporabljajo pri opisu družinskih članov sošolcev
- predstavijo osebo in njeno družino
- znajo spregati pravilne in nepravilne glagole, razumejo krajše informacije v slušnih besedilih
- znajo zanikati glagol in samostalnik
- znajo vprašati z glagolom in odgovoriti na vprašanje
- znajo uporabljali nedoločni člen in nikalnico kein
- znajo uporabljati strukturo es gibt.
4. lekcija
- Dijaki naštejejo osnovne šolske premete in stvari v učilnici
- naštejejo osnovne barve, znajo povedati, kje se kak predmet nahaja, in opisati njegove osnovne lastnosti
- znajo uporabiti določni in nedoločni člen v imenovalniku in tožilniku
- znajo poiskati množinsko obliko samostalnika
- znajo povedati okviren urnik za en specifičen dan v tednu. Znajo uporabljati časovni predlog am
- Iz krajšega besedila znajo razbrati osnovne informacije. Znajo napisati e-pošto po osnovnih navodilih
- znajo spregati modalne glagole, poznajo njihov pomen, postavitev le-teh v povedi
- znajo se odzvati na vprašanje: Kako ti gre? Zanjo vprašati po počutju
5. lekcija
- Dijaki poznajo osnovne vljudnostne fraze in znajo našteti osnovna živila
- znajo v povedih uporabiti glagole trinken, essen, uporabljajo osnovne pridevnike
- znajo v restavraciji naročiti hrano in plačati
- znajo tvoriti preproste dialoge v restavraciji
- razumejo osnovne podatke v e-poštnem sporočilu, ki govori o izbiri restavracije
- poznajo razliko med določnim in nedoločnim členom
6. lekcija
- Dijaki znajo na kratko opisati, kako poteka njihov dan
- znajo na osnoven način povedati in napisati, koliko je ura
- poznajo primere uporabe predlogov »am« in »um«
- poznajo predloge, ki se vežejo s 4. sklonom
- poznajo osebne zaimke v tožilniku, znajo jih uporabiti v preprostih situacijah
2. LETNIK
1. lekcija
- Dijaki znajo na kratko opisati, kako poteka njihov dan
- znajo na osnoven način povedati in napisati, koliko je ura
- poznajo primere uporabe predlogov »am« in »um«
- poznajo predloge, ki se vežejo s 4. sklonom
- poznajo osebne zaimke v tožilniku, znajo jih uporabiti v preprostih situacijah
2. lekcija
- Dijaki znajo opisati svojega prijatelja, prijateljico (z osnovnimi pridevniki)
- poznajo glagole gehören, gefallen in helfen ter jih znajo pravilno spregati
- znajo povedati, komu bodo kaj podarili, kaj bodo podarili njej, njemu, njim
- znajo napisati e-pošto po navodilih (poznajo uradno in neuradno obliko)
- znajo opisati fotografijo z osnovnim besediščem
- znajo izraziti svojino imen
3. lekcija
- Dijaki poznajo predloge z dajalnikom in jih uporabijo v besedilu
- znajo govoriti o svojih načrtih (kako bodo obiskali babico)
- poznajo in ozaveščajo kulturne posebnosti nemško govorečih dežel,
- poznajo besedišče v zvezi z nakupovanjem, tvorijo dialoge v trgovini in napišejo nakupovalni listek
- poznajo vrstilne števnike
- razlikujejo med vprašalnicama wo in wohin ter sklonom, ki je z njima povezan,
- znajo povedati, kje lahko v prostem času kaj počnejo
4. lekcija
- poznajo besedišče na temo, kje stanujemo, pripovedujejo kje živijo (v hiši, stanovanju …)
- poznajo prostore v hiši in opišejo svojo bivalno situacijo
- poznajo besedišče za opis poti ter predloga durch in über
- v dialogih aktivno uporabljajo opise poti
- poznajo pravila rabe glagolov in predlogov z dajalnikom in tožilnikom (Wo? Wohin?)
5. lekcija
- razumejo glavne informacije slušnega besedila
- prebirajo komentarje mladostnikov o tem, katera mesta so že obiskali, in o tem debatirajo v parih
- pripovedujejo o tem, kje so bili in kaj so imeli
- pripovedujejo o znamenitostih, ki jih vidijo na fotografijah
- razširijo besedni zaklad na temo poletnih in zimskih počitnic in dejavnosti ter v mini dialogih pripovedujejo drug drugemu o tem, kaj so počeli med počitnicami
- znajo tvoriti sestavljeni pretekli čas (Perfekt) različnih glagolov
3. LETNIK
1. lekcija
- dijaki znajo opisati sebe in osebe na sliki
- znajo opisati značaj osebe
- poznajo barve
- znajo povedati svoje mnenje
- poimenovati oblačila in uporabljati pridevniško sklanjatev
- izražati mnenje o drugačnosti
- uporabljati samostalniško rabljen pridevnik in n-sklanjatev
2. lekcija
- dijaki znajo opisati poklice, njihove prednosti in slabosti
- opisati nemški in slovenski šolski sistem
- uporabljati priredne ( trotzdem, denn, deshalb) in podredne veznike (weil, obwohl, dass, wenn)
- uporabljati Präteritum
- napisati prošnjo za delovno mesto
3. lekcija
- dijaki znajo napisati in komentirati televizijski program in primerjati medije
- pripovedovati vsebino oddaj
- predstaviti življenje pouličnih umetnikov in izraziti mnenje do poulične glasbe
- predstaviti problem prevelike uporabe računalnika, mobilnega telefona in televizije in izraziti mnenje
- uporabljati pogojnik in glagole s predlogi
4. lekcija
- dijaki znajo poimenovati osnovne dele avtomobila
- opisati z avtomobilom povezane poklice
- izraziti mnenje v povezavi z izmenskim delom
- tvoriti trpnik
- primerjati dohodke in izdatke nemškega in slovenskega gospodinjstva
4. LETNIK
1. lekcija
- dijaki znajo govoriti o odnosih v družini
- predstaviti želje in pričakovanja mladih parov
- predstaviti vlogo družine in žene prej in sedaj
- pripovedovati o svojem otroštvu
- izražati (kritično) mnenje o ravnanju drugih (z uporabo glagolov finden, mögen, gefallen)
- uporabljati nedoločnik z in brez »zu«
2. lekcija
- dijaki znajo opisati klimo in vreme v različnih letnih časih
- govoriti o varstvu okolja in onesnaženosti ter onesnaževalcih okolja
- razpravljajo o posledicah onesnaževanja in načinih varovanja okolja
- znajo izražati svoj odnos do okolja
- znajo tvoriti oziralne odvisnike
3. lekcija
- dijaki znajo pripovedovati o aktivnostih pred potovanjem in pripravah nanje
- pripovedovati o načinih in možnostih potovanj
- razširijo besedišče za izražanje mnenja, nasprotovanja, soglašanja, svetovanja
- znajo pripovedovati o vzrokih za delo in življenje v tujini, njegovih prednostih in pomanjkljivostih
- znajo primerjati življenjske navade, razmišljanja, pogoje za delo in vrednote posameznih narodov
- z glagolom »lassen« tvorijo primere iz vsakdanjih situacij
- znajo uporabljati priredne veznike entweder – oder
- znajo uporabljati veznik »ob« (razlika med »ob« in »wenn«)
- znajo uporabljati namenilni odvisnik
4. lekcija
- se seznanijo z najpomembnejšimi nemškimi časopisi in revijami
- se seznanijo z nemškim političnim sistemom in ga primerjajo z domačim
- obnovijo znanje o novejši zgodovini Nemčije
- razpravljajo o vzrokih za združitev
5. lekcija
- znajo pripovedovati o izkušnjah skupnega življenja starih in mladih, o prednostih in pomanjkljivostih
- pripovedujejo o življenju upokojencev, tudi v domovih za ostarele