Minimalni standardi znanja – Nemščina

1. LETNIK

1. lekcija

  • Dijaki se znajo na kratko predstaviti. Poznajo osnovne fraze pozdravljanja in poznajo razlike med uporabo le-teh v različnih nemško govorečih deželah. Poznajo formalne in neformalne pozdrave
  • poznajo števnike do 20. Pravilno jih izgovarjajo in znajo v povedi s pomočjo številk izraziti svojo starost
  • razumejo besedilo, ki vsebuje osnovne podatke, iz katerih sta razvidna starost osebe in kraj bivanja
  • znajo vprašati po osnovnih podatkih in opisati sošolca
  • znajo napisati preprosto elektronsko sporočilo in v njem navesti osnovne podatke

2. lekcija

  • Dijaki znajo tvoriti kratke povedi z uporabo nepravilnih glagolov
  • v kratkih besedilih razumejo osnovne podatke
  • znajo na kratko predstaviti eno znano osebnost iz Slovenije
  • znajo opisati sebe in svoje bližnje sorodnike ali prijatelje. Znajo našteti nekaj držav, ki imajo določni člen
  • prepoznajo različne jezike in znajo povedati, katere jezike govorijo
  • znajo povedati, kakšne narodnosti so. Poznajo števila do 100

3. lekcija

  • Dijaki znajo na kratko predstaviti svojo družino oziroma družinske člane. Znajo pravilno spregati glagol haben
  • poznajo svojilne zaimke in jih aktivno uporabljajo pri opisu družinskih članov sošolcev
  • predstavijo osebo in njeno družino
  • znajo spregati pravilne in nepravilne glagole, razumejo krajše informacije v slušnih besedilih
  • znajo zanikati glagol in samostalnik
  • znajo vprašati z glagolom in odgovoriti na vprašanje
  • znajo uporabljali nedoločni člen in nikalnico kein
  • znajo uporabljati strukturo es gibt.

4. lekcija

  • Dijaki naštejejo osnovne šolske premete in stvari v učilnici
  • naštejejo osnovne barve, znajo povedati, kje se kak predmet nahaja, in opisati njegove osnovne lastnosti
  • znajo uporabiti določni in nedoločni člen v imenovalniku in tožilniku
  • znajo poiskati množinsko obliko samostalnika
  • znajo povedati okviren urnik za en specifičen dan v tednu. Znajo uporabljati časovni predlog am
  • Iz krajšega besedila znajo razbrati osnovne informacije. Znajo napisati e-pošto po osnovnih navodilih
  • znajo spregati modalne glagole, poznajo njihov pomen, postavitev le-teh v povedi
  • znajo se odzvati na vprašanje: Kako ti gre? Zanjo vprašati po počutju

5. lekcija

  • Dijaki poznajo osnovne vljudnostne fraze in znajo našteti osnovna živila
  • znajo v povedih uporabiti glagole trinken, essen, uporabljajo osnovne pridevnike
  • znajo v restavraciji naročiti hrano in plačati
  • znajo tvoriti preproste dialoge v restavraciji
  • razumejo osnovne podatke v e-poštnem sporočilu, ki govori o izbiri restavracije
  • poznajo razliko med določnim in nedoločnim členom

6. lekcija

  • Dijaki znajo na kratko opisati, kako poteka njihov dan
  • znajo na osnoven način povedati in napisati, koliko je ura
  • poznajo primere uporabe predlogov »am« in »um«
  • poznajo predloge, ki se vežejo s 4. sklonom
  • poznajo osebne zaimke v tožilniku, znajo jih uporabiti v preprostih situacijah

 

2. LETNIK

1. lekcija

  • Dijaki znajo na kratko opisati, kako poteka njihov dan
  • znajo na osnoven način povedati in napisati, koliko je ura
  • poznajo primere uporabe predlogov »am« in »um«
  • poznajo predloge, ki se vežejo s 4. sklonom
  • poznajo osebne zaimke v tožilniku, znajo jih uporabiti v preprostih situacijah

 

2. lekcija

  • Dijaki znajo opisati svojega prijatelja, prijateljico (z osnovnimi pridevniki)
  • poznajo glagole gehören, gefallen in helfen ter jih znajo pravilno spregati
  • znajo povedati, komu bodo kaj podarili, kaj bodo podarili njej, njemu, njim
  • znajo napisati e-pošto po navodilih (poznajo uradno in neuradno obliko)
  • znajo opisati fotografijo z osnovnim besediščem
  • znajo izraziti svojino imen

3. lekcija

  • Dijaki poznajo predloge z dajalnikom in jih uporabijo v besedilu
  • znajo govoriti o svojih načrtih (kako bodo obiskali babico)
  • poznajo in ozaveščajo kulturne posebnosti nemško govorečih dežel,
  • poznajo besedišče v zvezi z nakupovanjem, tvorijo dialoge v trgovini in napišejo nakupovalni listek
  • poznajo vrstilne števnike
  • razlikujejo med vprašalnicama wo in wohin ter sklonom, ki je z njima povezan,
  • znajo povedati, kje lahko v prostem času kaj počnejo

4. lekcija

  • poznajo besedišče na temo, kje stanujemo, pripovedujejo kje živijo (v hiši, stanovanju …)
  • poznajo prostore v hiši in opišejo svojo bivalno situacijo
  • poznajo besedišče za opis poti ter predloga durch in über
  • v dialogih aktivno uporabljajo opise poti
  • poznajo pravila rabe glagolov in predlogov z dajalnikom in tožilnikom (Wo? Wohin?)

5. lekcija

  • razumejo glavne informacije slušnega besedila
  • prebirajo komentarje mladostnikov o tem, katera mesta so že obiskali, in o tem debatirajo v parih
  • pripovedujejo o tem, kje so bili in kaj so imeli
  • pripovedujejo o znamenitostih, ki jih vidijo na fotografijah
  • razširijo besedni zaklad na temo poletnih in zimskih počitnic in dejavnosti ter v mini dialogih pripovedujejo drug drugemu o tem, kaj so počeli med počitnicami
  • znajo tvoriti sestavljeni pretekli čas (Perfekt) različnih glagolov

 

3. LETNIK

1. lekcija

  • dijaki znajo opisati sebe in osebe na sliki
  • znajo opisati značaj osebe
  • poznajo barve
  • znajo povedati svoje mnenje
  • poimenovati oblačila in uporabljati pridevniško sklanjatev
  • izražati mnenje o drugačnosti
  • uporabljati samostalniško rabljen pridevnik in n-sklanjatev

2. lekcija

  • dijaki znajo opisati poklice, njihove prednosti in slabosti
  • opisati nemški in slovenski šolski sistem
  • uporabljati priredne ( trotzdem, denn, deshalb) in podredne veznike (weil, obwohl, dass, wenn)
  • uporabljati Präteritum
  • napisati prošnjo za delovno mesto

3. lekcija

  • dijaki znajo napisati in komentirati televizijski program in primerjati medije
  • pripovedovati vsebino oddaj
  • predstaviti življenje pouličnih umetnikov in izraziti mnenje do poulične glasbe
  • predstaviti problem prevelike uporabe računalnika, mobilnega telefona in televizije in izraziti mnenje
  • uporabljati pogojnik in glagole s predlogi

4. lekcija

  • dijaki znajo poimenovati osnovne dele avtomobila
  • opisati z avtomobilom povezane poklice
  • izraziti mnenje v povezavi z izmenskim delom
  • tvoriti trpnik
  • primerjati dohodke in izdatke nemškega in slovenskega gospodinjstva

 

4. LETNIK

1. lekcija

  • dijaki znajo govoriti o odnosih v družini
  • predstaviti želje in pričakovanja mladih parov
  • predstaviti vlogo družine in žene prej in sedaj
  • pripovedovati o svojem otroštvu
  • izražati (kritično) mnenje o ravnanju drugih (z uporabo glagolov finden, mögen, gefallen)
  • uporabljati nedoločnik z in brez »zu«

2. lekcija

  • dijaki znajo opisati klimo in vreme v različnih letnih časih
  • govoriti o varstvu okolja in onesnaženosti ter onesnaževalcih okolja
  • razpravljajo o posledicah onesnaževanja in načinih varovanja okolja
  • znajo izražati svoj odnos do okolja
  • znajo tvoriti oziralne odvisnike

3. lekcija

  • dijaki znajo pripovedovati o aktivnostih pred potovanjem in pripravah nanje
  • pripovedovati o načinih in možnostih potovanj
  • razširijo besedišče za izražanje mnenja, nasprotovanja, soglašanja, svetovanja
  • znajo pripovedovati o vzrokih za delo in življenje v tujini, njegovih prednostih in pomanjkljivostih
  • znajo primerjati življenjske navade, razmišljanja, pogoje za delo in vrednote posameznih narodov
  • z glagolom »lassen« tvorijo primere iz vsakdanjih situacij
  • znajo uporabljati priredne veznike entweder – oder
  • znajo uporabljati veznik »ob« (razlika med »ob« in »wenn«)
  • znajo uporabljati namenilni odvisnik

4. lekcija

  • se seznanijo z najpomembnejšimi nemškimi časopisi in revijami
  • se seznanijo z nemškim političnim sistemom in ga primerjajo z domačim
  • obnovijo znanje o novejši zgodovini Nemčije
  • razpravljajo o vzrokih za združitev

5. lekcija

  • znajo pripovedovati o izkušnjah skupnega življenja starih in mladih, o prednostih in pomanjkljivostih
  • pripovedujejo o življenju upokojencev, tudi v domovih za ostarele