Kriteriji in pravila ocenjevanja – Nemščina

Kriteriji ocenjevanja pri nemškem jeziku

Preverjanje in ocenjevanje pri pouku nemščine poteka v skladu z določili Pravilnika o ocenjevanju znanja v srednjih šolah ter z usklajenimi merili  za ocenjevanje, sprejetimi v aktivu nemščine.

Ocenjevanje poteka po sledečih kriterijih:

  • V šolskem letu morajo dijaki v 1. letniku pridobiti 4 pisne in 1 ustno oceno. Dijaki od 2. do 4. letnika morajo v šolskem letu pridobiti 3 pisne in 2 ustni oceni. V enem ocenjevalnem obdobju se lahko ustna ocena nadomesti z drugačno obliko ocenjevanja.
  • Ustna in pisna ocena morata biti pozitivni.
  • Pisna ocena se izboljšuje s pisno, ustna ocena pa z ustno oceno.
  • Dijaki, ki imajo pravico do prilagoditev šolskih obveznosti in dijaki z odločbo o usmeritvi izpolnijo obveznosti v skladu z osebnim izobraževalnim načrtom.
  • Sprotno pisanje domačih nalog in urejen zvezek lahko vplivata na zaključno oceno.
  • Učitelj lahko ob pristopu k ustnemu ocenjevanju zahteva urejene zapiske.
  • Pridobivanje in popravljanje ocen poteka v skladu s šolskim koledarjem. Dodaten termin je dijakom omogočen tudi v mesecu marcu.
  • Dijak lahko negativno oceno iz pisnega ocenjevanja znanja popravi s pozitivno oceno iz naslednjega pisnega ocenjevanja znanja, v kolikor pisno ocenjevanje znanja pokriva snov predhodnega pisnega ocenjevanja znanja.
  • Pri ocenjevanju znanja je zagotovljena javnost ocenjevanja.

Učitelj:

  • dijake seznani z načini ocenjevanja;
  • dijake seznani z obsegom učne snovi, ki jo ocenjuje v posameznem ocenjevalnem obdobju;
  • dijake seznani s kriteriji ocenjevanja.

Kriteriji za pisno ocenjevanje:

  • 49% in manj =  nezadostno
  • 50%   –  62%  =  zadostno
  • 63%   –  74%  =  dobro
  • 75%   –  87%  =  prav dobro
  • 88%  – 100%   =  odlično

Kriteriji za ustno ocenjevanje:

Pri oblikovanju ustne ocene upoštevamo dijakove zmožnosti pri besedišču, poznavanju nemške slovnice, tekoči rabi jezika, pravilni intonaciji in izgovorjavi ter sodelovanju pri pogovoru.

  • Ocena zadostno:  dijak ima skromen besedni zaklad, precej slovničnih napak, vendar je sporočilo še možno razumeti.
  • Ocena dobro: dijakovo znanje je povprečno, besedni zaklad bogatejši, čeprav ne uporablja zahtevnejših slovničnih struktur.
  • Ocena prav dobro: dijak samostojno izraža svoje misli, aktivno komunicira, osnovnih napak je malo, slovnične strukture in besedni zaklad so na višjem nivoju. Na zahtevane naloge se hitro odziva.
  • Ocena odlično: dijak uporablja slovnične strukture in besedišče na visokem nivoju ter tekoče in jasno izraža svoje misli.

Drugačne oblike pridobivanja ocen

Dijak lahko enkrat na leto pridobi oceno tudi iz drugačnih oblik ocenjevanja, npr. govorni nastop, pisni sestavek, izdelava stenskega posterja, kreativno pisanje, mapa dosežkov, kratek slovnični test.

Pravila za opravljanje popravnih, predmetnih in dopolnilnih izpitov iz nemščine

Izpiti so sestavljeni iz pisnega in ustnega dela. Pisni del traja najmanj 60 in največ 90 minut in obsega pregled slovničnih struktur, poznavanje besedišča obravnavanih tem, lahko tudi krajši pisni sestavek.

Ustni del traja največ 20 minut, priprava na ustni izpit pa traja 15 minut

Pisni del predstavlja 60% in ustni del 40% celotnega izpita.

 

 

Za aktiv NEM

Jolanda Nosan Oražem