Merila za ocenjevanje in minimalni standardi znanja – kemija

Merila za ocenjevanje in zapis minimalnih standardov, oboje v strokovnem aktivu usklajeno z učnim načrtom in novim pravilnikom o ocenjevanju:

1.MINIMALNI STANDARDI ZNANJ
Minimalni standardi znanja so enaki splošnim znanjem, kot so zapisana v Učnem načrtu za kemijo v gimnazijah.

2. NAČINI PRIDOBIVANJE OCEN
2.1. Pisno ocenjevanje

Dijaki so trikrat v letu pisno ocenjeni. Pred koncem ocenjevalnega obdobja in po zaključku prvega ocenjevalnega obdobja imajo dijaki rok za pridobivanje in popravljanje pisnih ocen. V 1., 2., 3. letniku bomo po 1. testu (november) in 2. testu (marec) določili še en vmesni rok za pridobivanje in popravljanje pisnih ocen. Rok bodo lahko izkoristili dijaki, ki izpolnjujejo svoje obveznosti.

2.2. Ustno ocenjevanje
Dijaki so v šolskem letu pridobijo najmanj eno ustno oceno.

2.3. Druge oblike ocenjevanja
Dijak lahko pridobi eno oceno z drugačno obliko ocenjevanja (v dogovoru s profesorjem), ki je lahko sodelovalno delo, projektno delo, eksperimentalne vaje ali seminarske naloge.

2.4. Ocenjevanje v 4. letniku:
Dijaki so štirikrat v letu pisno ocenjeni (dva testa v ocenjevalnem obdobju) in pridobijo lahko tudi ustno oceno

MATURA: 20% maturitetne ocene je interna učiteljeva ocena laboratorijskih vaj (ustna ocena, ustrezne priprave na vajo ter ocena pisnega poročila).

3. DOSEGANJE POGOJEV ZA POZITIVNO OCENO
Za pozitivno oceno ob koncu ocenjevalnega obdobja ali šolskega leta mora biti dijak pozitivno ocenjen pri vseh pisnih nalogah, ustni oceni in ocenjevanju drugačnega znanja.

4. KRITERIJI ZA OCENJEVANJE
0-49 nezadostno (1)
50 – 62 % zadostno (2)
63 – 75 % dobro (3)
76 – 89 %  pravdobro (4)
90 – 100 % oldlično (5)

5. PRAVILA ZA OPRAVLJANJE POPRAVNIH, PREDMETNIH IN DOPOLNILNIH IZPITOV

  • Popravni izpit opravlja dijak, ki ima ob zaključku pouka zaključeno nezadostno oceno.
  • Predmetni izpit opravlja dijak, ki hitreje napreduje ali izboljšuje zaključeno oceno.
  • Dopolnilni izpit opravlja dijak, ki do zaključka pouka pri predmetu ni bil ocenjen.

Popravni in predmetni izpit obsegata vso snov določenega letnika.
Dopolnilni izpit obsega snov pisnih ali ustnih ocenjevanj znanja, pri katerih dijak ni pridobil pozitivne ocene.

5.1. Način opravljanja popravnega in predmetnega izpita
Potekajo v rokih, ki jih določi šola, in sicer:
Pisni del izpita: piše se 2 šolski uri.
Ustni del izpita: Če dijak doseže pri pisnem izpitu 45 – 49%, ima možnost ustnega dela izpita.

Aktiv učiteljic kemije:
Monika Pogačnik in Mojca Horvat