Minimalni standardi znanj – angleščina

Minimalni standard znanja so tista znanja, preko katerih naj bi dijaki usvojili temeljne operativne cilje. To so tiste spretnosti in vedenja, ki naj bi jih v največji možni meri usvojil vsak dijak.

Angleščina kot prvi tuj jezik v 1. letniku

 Besedišče

  • Dijak razume besede iz določenega teksta oz. na določeno temo.
  • Besede zna uporabljati v (enostavnih) povedih.
  • Pozna frazne glagole (Phrasal verbs).
  • Pozna samostalniške zloženke (Compound nouns)

Teme so: družina in sorodniki, opisi ljudi, krajev in predmetov, države in nacionalnosti, učenje tujih jezikov, poklici, delo in služba  (Jobs and the world of work), šport in prostočasne dejavnosti  (The world of sports & leisure activities), ekstremni športi, literatura in branje knjig, bonton (Good manners), pravila za življenje.

Slovnica

  • Razlikuje med različnimi časi.
  • Uporablja različne čase.
  • Uporablja trpnike v vseh časih.
  • Tvori vprašalne in nikalne oblike oz. stavke.
  • Tvori časovne odvisnike in pogojni odvisnik za prihodnost (First Conditional)

Slovnični časi so: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous, »Going to« Future, Future Simple, Present Continuous for future, Present Simple for future.

Funkcije

Dijak uporablja omejeno besedišče in tvori enostavne povedi. Pozoren je na pravilni vrstni red stavčnih členov. Naredi nekaj osnovnih napak, kar pa ne ovira razumevanja.Pri ustnem preverjanju z učiteljevim vodenjem zazna napake in jih večino popravi. Pripoveduje znano zgodbo ali odgovarja na vprašanja iz določene zgodbe. Primerja in opisuje različne dogodke, osebe, stvari.

Dijak poišče določene informacije v besedilu, prepozna namen besedila. Bistvo besedila povzame v nekaj povedih. Razloži pomen določenih besed, izpeljuje besedne vrste.

Napiše krajši sestavek na določeno temo.

Dijak pozna znake za izgovarjavo besed in zna besede (po njih) pravilno izgovarjati.

 

Angleščina kot prvi tuj jezik v 2. letniku

Besedišče

  • Dijak razume besede iz določenega besedila oz. na določeno temo.
  • Besede zna uporabljati v (enostavnih) povedih.
  • Pozna frazne glagole (Phrasal verbs).
  • Pozna samostalniške zloženke (Compund nouns).

Teme so: hrana, kraji in ljudje (Food,towns and people), nacionalne jedi, življenje v mestu/na deželi, denar oz. odnos do denarja (Who wants to be a millionaire? ), dobrodelne organizacije (Charity appeals), odnosi med ljudmi, prijateljstvo, starši / otroci, zakonska skupnost, otroštvo (Family matters), rojstvo, poroka, smrt (Life’s great events).

Slovnica

  • Razlikuje med različnimi časi.
  • Uporablja različne čase.
  • Uporablja trpnike v vseh časih.
  • Tvori vprašalne in nikalne oblike oz. povedi.
  • Tvori časovne in pogojne odvisnike.
  • Razlikuje med preteklim in modalnim preteklim časom. (Modal Past Tense)
  • Razlikuje med različnimi modalnimi glagoli.

Slovnični časi so: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple and Continuous, Present Perfect Simple and Continuous, “Going to” Future, Future Simple, Present Continuous for future, Present Simple for future.

Slovnične strukture so: Time and Conditional Clauses (Zero, First, Second and Third Conditional), Wish forms, Modal verbs of Deduction, Indirect Questions, Relaitve Clauses.

 

Funkcije

Dijak uporablja omejeno besedišče in tvori enostavne povedi. Razlikuje med različnimi stavčnimi členi in je pozoren na njihov vrstni red. Naredi nekaj osnovnih napak, kar pa ne ovira razumevanja. Pri ustnem preverjanju z učiteljevim vodenjem zazna napake in jih večino popravi. Pripoveduje znano zgodbo ali odgovarja na vprašanja iz določene zgodbe. Primerja in opisuje različne dogodke, osebe, stvari. Dijak poišče določene informacije v besedilu, prepozna namen besedila. Bistvo besedila povzame v nekaj povedih. Razloži pomen določenih besed,izpeljuje besedne vrste. Napiše krajši sestavek na določeno temo.

 

Angleščina kot prvi tuj jezik v 3. letniku

Besedišče

  • Dijak razume besede iz določenega teksta oz. na določeno temo.
  • Besede zna uporabljati v enostavnih in lažjih sestavljenih povedih.
  • Pozna frazne glagole (Phrasal verbs).
  • Pozna samostalniške zloženke (Compound nouns).
  • Pozna stalne besedne zveze (kolokacije) in idiome.
  • Pozna sopomenke in protipomenke.
  • Pozna besede s premičnim naglasom.

Teme so: migracije (problemi imigrantov, prosilcev za azil,ekonomska migracija),  turizem kot industrija (dobre in slabe plati masovnega turizma, eko-turizem), potovanja in počitnice, sredstva javnega prevoza, knjige in filmi, družbene teme (Social issues), teorije o (svetovnih) zarotah (ta tema se lahko prenese v 4.letnik).

Slovnica

  • Uporablja odvisni(poročani) govor (reported speech) v različnih vrstah enostavnih povedi ter uporablja indirektna vprašanja.
  • Razlikuje med različnimi časi, jih zna poimenovati ter jih zna uvrstiti v sistem časov.
  • Uporablja vse angleške čase.
  • Uporablja trpnike v vseh časih (+ Causative have).
  • Tvori vprašalne in nikalne oblike oz. stavke.
  • Tvori časovne in pogojne odvisnike za prihodnost, sedanjost in preteklost.
  • Pozna besede za izražanje količine.

Slovnični časi so: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple in Continuous, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous, »Going to« Future, Future Simple, Future Continuous, Present Continuous for future, Present Simple for future, Future Perfect Simple, Future Perfect  Continuous.

Slovnične strukture: Time Clauses, Zero, First, Second and Third Conditional, Modal verbs, Reported Speech (poročani govor) in Indirect Questions (indirektna vprašanja).

Književnost

  • Pozna obravnavano delo – Lord of the Flies (William Golding) in se je sposoben o njem pogovarjati ob pomoči učitelja.
  • Zna površno opisati osebe in odnose med njimi.
  •  Zna delo opisati tematsko.

Funkcije

Dijak uporablja omejeno besedišče in tvori enostavne (enostavčne ter večstavčne) povedi. Pozoren je na pravilni vrstni red stavčnih členov. Naredi nekaj osnovnih napak, kar pa ne ovira razumevanja.Pri ustnem preverjanju z učiteljevim vodenjem zazna napake in jih večino popravi. Pripoveduje znano zgodbo ali odgovarja na vprašanja iz določene zgodbe. Primerja in opisuje različne dogodke, osebe, stvari.

Dijak poišče določene informacije v besedilu, prepozna namen besedila. Bistvo besedila povzame v nekaj povedih. Razloži pomen določenih besed, izpeljuje besedne vrste.

Napiše uradno pismo iz danih navodil (prošnja za delo) ter zna napisati preprost življenjepis. Uporablja omejeno besedišče, ki pa ne ovira razumevanja. Pozna obliko uradnega pisma in  uporablja odstavke.

Napiše daljši sestavek (essay) na določeno temo, smiselno tvori odstavke, navaja trditve in jih občasno utemeljuje.

Dijak pozna znake za izgovarjavo besed in zna besede (po njih) pravilno izgovarjati.

 

Angleščina kot prvi tuj jezik v 4. letniku

Besedišče

  • Dijak razume besede iz določenega teksta oz. na določeno temo.
  • Besede zna uporabljati v (enostavnih) povedih.
  • Pozna frazne glagole (Phrasal verbs) in zna uporabljati najosnovnejše.
  • Pozna samostalniške zloženke (Compound nouns).
  • Pozna osnove besedotvorja (osnovne pripone in predpone) ter njihovo uporabo v kontekstu.

Teme so: dogovorjena poroka, kriminal (smrtna kazen), hrana in zdravje (motnje prehranjevanja – bulimija, anoreksija), odvisnosti, računalniki in internet, nakupovanje, moda.

Slovnica

  • Razlikuje med različnimi časi.
  • Uporablja različne čase.
  • Uporablja trpnike v vseh časih.
  • Tvori vprašalne in nikalne oblike oz. povedi.
  • Tvori časovne  in pogojne odvisnike.
  • Uporablja Wish forms.
  • Uporablja Future forms.
  • Uporablja Relative Clauses.
  • Uporablja člene.
  • Uporablja modalne glagole.
  • Uporablja poročani govor in indirektna vprašanja.

Slovnični časi so: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple in Continuous, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous, »Going to« Future, Future Simple, Future Continuous, Present Continuous for future, Present Simple for future, Future Perfect Simple, Future Perfect  Continuous;

 

Slovnične strukture: Time Clauses, Zero, First, Second and Third Conditional, Wish Forms, Modal Verbs  in Modal Verbs of Deduction, Relative Clauses (defining, non-defining), Participles, členi (Articles: the, a/an, zero), števni in neštevni samostalniki (Countable/Uncountable nouns), poročani govor in indirektna vprašanja.

 

Književnost

  • Pozna obravnavano delo – Animal Farm (George Orwell) in se je sposoben o njem pogovarjati ob pomoči učitelja.
  • Zna površno opisati osebe in odnose med njimi.
  •  Zna delo opisati tematsko.

Funkcije

Dijak uporablja omejeno besedišče in tvori dokaj enostavne povedi. Pozoren je na pravilni vrstni red stavčnih členov. Naredi nekaj osnovnih napak, kar pa ne ovira razumevanja.Pri ustnem preverjanju z učiteljevim vodenjem zazna napake in jih večino popravi. Pripoveduje znano zgodbo ali odgovarja na vprašanja iz določene zgodbe. Primerja in opisuje različne dogodke, osebe, stvari.

Dijak poišče določene informacije v besedilu, prepozna namen besedila. Bistvo besedila povzame v nekaj povedih. Razloži pomen določenih besed, izpeljuje besedne vrste.

Napiše zasebno in uradno pismo iz danih navodil. Uporablja omejeno besedišče, ki pa ne ovira razumevanja. Pozna obliko uradnega pisma in  uporablja odstavke. Napiše spis (essay) na določeno temo iz vsakdanjega življenja, smiselno tvori odstavke, navaja trditve in jih občasno utemeljuje.

Dijak pozna znake za izgovarjavo besed in zna besede (po njih) pravilno izgovarjati.

 

 

Ljubljana, avgust 2020

 

           Pripravili učitelji aktiva angleščine:

                                                                                              Andreja Bohinec Verdnik

Tatjana Bojanc

Nives Fratina

Dušan Šimic

Marija Mišmaš Pintar, vodja aktiva