Pripravljeni govorni nastop merila – slovenščina

– pomenska sestava

nezadostnozadostno MINIMALNI

STANDARD

dobroprav dobroodlično
dijak ni pripravil

govornega nastopa,

    
govorni nastop ne ustreza besedilni vrsti,besedilna vrsta je sicer ustrezna,besedilna vrsta je ustrezna,besedilna vrsta je ustrezna,besedilna vrsta je ustrezna,
razvijanje teme je nelogično in neustrezno,vendar je razvijanje teme nerodno in površno,razvijanje teme je logično, vendar pa je tema obravnavana precej skromno,razvijanje teme je logično, tema je obravnavana zanimivo, deloma tudi poglobljenorazvijanje teme je logično, tema je obravnavana zanimivo in poglobljeno, lahko tudi

izvirno,

besedilo ni smiselno in vsebinsko zaokroženo.besedilo je sicer pretežno smiselno, vendar v celoti ni koherentno.besedilo je, smiselno in vsebinsko zaokroženo.besedilo je smiselno in vsebinsko zaokroženo.besedilo je smiselno in vsebinsko zaokroženo.

 

– pragmatična sestava

nezadostnozadostno MINIMALNI

STANDARD

dobroprav dobroodlično
dijak ne upošteva okoliščin, predvsem naslovnika, ne vzpostavlja stika s sošolci, je tog, ne vključuje nebesednih prvin.dijak delno upošteva okoliščine vendar je razvijanje teme nerodno in površno, besedilo je sicer pretežno smiselno, vendar v celoti ni koherentno.dijak    upošteva okoliščine, vzpostavi stik s sošolci     in     je večinoma sproščen, govori tekoče,           na nekaterih mestih          zna ustrezno vključiti   prvine nebesednega jezika.dijak dobro upošteva okoliščine, hitro vzpostavi stik s sošolci, je sproščen in prepričljiv, spretno

vključuje tudi prvine nebesednega jezika.

dijak zavestno in suvereno upošteva okoliščine, samozavestno vzpostavlja stik s sošolci, je prepričljiv, govori tekoče in zanimivo, izjemno spretno vključuje prvine nebesednega

jezika.

 

– besedno-slovnična

nezadostnozadostno

MINIMALNI STANDARD

dobroprav dobroodlično
dijakovo besedišče je skromno, uporablja veliko mašil in         in splošnih izrazov, pogoste so slovnične napake, povedi so zgradbeno skromne, tudi nelogične.dijakovo besedišče je sicer skromno še vedno je precej splošnih izrazov, vendar pa so povedi zgradbeno

večinoma ustrezne, pojavljajo se posamezne slovnične

napake.

dijakovo besedišče je primerno, ponavljanja izrazov skoraj ni, povedi so logično in zgradbeno ustrezne, so pa posamezne slovnične napake.dijakovo besedišče je precej bogato, povedi so

večinoma tudi zgradbeno zahtevnejše, slovnične napake so redke.

dijakovo besedišče je bogato, povedi so logične in zahtevne, slovničnih napak ni, oziroma se jih dijak sam zave in jih takoj popravi.

 

– tvarna

nezadostnozadostno MINIMALNI STANDARDdobroprav dobroodlično
Dijak na govorni nastop ni pripravljen, preveč si pomaga s pisno predlogo, govorjenje je

nerazločno, pogovorno/žargonsko/ Slengovsko/narečno, pravorečne norme ne upošteva.

Dijak se je besedilo naučil na pamet, pri govorjenju se mu pogosto zatika, govori nerazločno, pravorečno normo delno upošteva.Dijak govori prosto,

večinoma razločno in razumljivo, smiselno poudarja bistvene vsebinske prvine,

pravorečno

normo

večinoma upošteva.

Dijak govori prosto, razločno in razumljivo, smiselno poudarja bistvene vsebinske prvine, ima

nekaj težav pri upoštevanju pravorečnih pravil.

Dijak govori prosto, razločno in razumljivo, smiselno in prepričljivo poudarja bistvene vsebinske prvine, suvereno upošteva pravorečno

normo.